Az ismertetőben utalt szakirodalom

 

Białostocki a szándékolt és interpretáló ikonográfiáról:  Białostocki, J.: Ikonográfia. In: Pál J. (szerk): Az ikonológia elmélete 1-2. Szöveggyűjtemény az irodalom és a képzőművészet szimbolizmusáról. (Ikonológia és műértelmezés 1.) JATEPress, Szeged, 1986, 2. 337-383 (bibliográfia nélkül, Rácz Margit fordítása) angolul: Iconography. In: Dictionary of the History of Ideas. Studies of Selected Pivotal Ideas, ed. Ph. P. Wiener, New York, 1973, vol.2. 524-541; németül: Kaemmerling, E.. (Hg.): Ikonographie und Ikonologie. Theorien, Entwicklung, Probleme. Bildende Kunst als Zeichensystem 1. Köln, 1979, 15-63)

 

 

Gombrich MAUD anekdotája:

E. H. Gombrich: Aims and Limits of Iconology; Introduction. In: Symbolic Images. Studies in the Art of the Renaissance. London, Phaidon, (1972) 1978, 19.o.

 

Gombrich detektívregény – hasonlata:

E. Gombrich, D. Eribon: Miről szólnak a képek? (Paris, 1991) Budapest, Balassi – Tartóshullám, 1999 (Klimó Ágnes ford.) 149

 

Gombrich  abölcsről az életben és az ikonográfiában’ : Raphael’s Stanza della Segnatura and the Nature of its Symbolism in: Symbolic Images. Studies in the Art of the Renaissance. London, Phaidon, (1972) 1978, 95.o.

 

 

Panofsky  ’a halott idő megelevenítéséről’: Panofsky, E.: A művészettörténet mint humanista tudomány (Princeton, 1940) in: Panofsky, E.: A jelentés a vizuális művészetekben. Tanulmányok. Budapest, Gondolat, 1984 (ford. Tellér Gyula) 277.o.