2004/2005-ös tanév 2. (tavaszi) félév - Szeminárium (legújabb kor 2.) - MÜ-283/c
Téma: A Magyar Képzőművészeti Egyetem Intermédia Intézetének hallgatói munkái. Szakmai bemutatóval és -beszámolóval egybekötött műértelmezések. Közös szeminárium Révész Emesével és a Pázmány Péter Katolikus Egyetem hallgatóival
A Magyar Képzőművészeti Egyetem Intermédia Tanszéke (jelenleg: Intézet) 2003-ban új épületbe költözött (Kmety utca 21.). Peternák Miklós, a tanszék vezetője ekkor felajánlotta, hogy az új félévben művészettörténész hallhatók rendezzenek és szervezzenek meg egy-egy bemutatót úgy, hogy a kiállított munka vagy munkák bemutatását azokkal kapcsolatos problémafelvetés, műismertetés, a mű kontextusba helyezése, etc – egyszóval beszélgetés kísérje. Kihasználva a kínálkozó lehetőséget, az ELTE BTK Művészettörténeti Intézete hallgatói, Szőke Annamária vezetésével féléven át követték az intermédiások munkáját. A megadott szempontok/módszerek közül választva írásban dolgozták fel egy-egy hallgató vagy csoport féléves tevékenységét, amelyet a félév végén a félévi bemutató kiállítás megrendezésének időszakában egynapos konferencián adtak elő.
A 2005 tavaszi félévben ismét sor kerül egy hasonló témájú szemináriumra közösen a Pázmány Péter Katolikus Egyetem Művészettörténeti Tanszékének hallgatóival, akiknek a gyakorlatát Révész Emese vezeti.
A szemináriumra jelentkezni
szándékozók 2005. január 19-20-21-én részt
vesznek az Intermédia Tanszék hallgatóinak féléves szakmai bemutatóján.
Ez
alkalommal lehet megismerni a hallgatókat és munkáikat.
Első óramegbeszélés febr. 9-én lesz az ELTÉ-n.
Febr. 16-án kerül sor egy közös találkozóra a MKE Intermédia Intézetében. A művészettörténész hallgatók bemutatkozása: 10 perces előadása tartása tanulmányaikról, egyéni munkájukról, kortárs képzőművészetről, vagy a MKE II-n, a művészhallgatók bemutakozásáról szerzett tapasztalataikról.
A félévi munka lehetséges szempontjai/módszerei:
– egy hallgatóval együtt dolgozni egy fél éven át
– több hallgatóval (egy évfolyamból vagy diakronikusan)
– egy évfolyam-feladatra készített munkák együttesét vizsgálni
– valamely médiumban alkotó munkákat összefogni (fotó, videó, kompjuter (internet, web), installáció, akció, festészet, rajz, tárgyalkotás, etc.)
– egy tanár feladataihoz kapcsolódó tevékenységet követni
– az intermédia szak / a tanárok módszerének, elveinek vizsgálata elméletileg, történetileg
– a tanszék egyéb programjainak követése a félév folyamán, ennek hatása a hallgatókra (riportok)
– a félév folyamán Bp-en látható kiállítások elemzése a hallgatókkal, avagy a hallgatók követése a kiállításokra. Megnézni, hogyan hatnak az ott látottak a félévi munkájukra.
Résztvevők és témák az ELTE-n:
Arany Tóth Edit - Szigeti Gábor Csongor (4-ed éves hallgató) Veronika kendője című installációja
Balogh
Réka: A
Street art helye és megítélése az Intermédia Tanszék oktatásában
Horváth
Zsóka:
Az Ökofesztivál szoborakciójának művészettörténeti előzményei és
sajtóvisszhangja
Oltai
Katalin:
Sugár János művészetpedagógiai elvei
Szabó
Etelka:
Az animációs film helye az Intermédia Tanszék oktatásában Koller Diana
munkáinak
példáján
Tőkési
Diana: A
hallgatói rajzalbumok és a művészkönyvek hagyománya
Órák:
jan 19-21. – az Intermédia Tanszék félévi vizsgáján résztvétel.
febr. 9. - óramegbeszélés az ELTÉ-n (téma: az MKE Intermédia Intézete felépítése)
febr. 16. - találkozó az Intermédia Tanszéken: a művészettörténész hallgatók bemutatkozása: 10 perces előadása tartása tanulmányaikról, egyéni munkájukról, kortárs képzőművészetről vagy a MKE II-n szerzett tapasztalatokról.
febr. 23.
márc. 2.
márc. 9.
márc. 16. -
márc. 23.
-
tavaszi szünet
márc. 30.
ápr. 6. -
ápr. 13. - közös óra a pázmányosokkal
ápr. 20.
ápr. 27.
máj. 4.
máj. 11. - év végi beszámoló előadások az Intermédia Intézetben, 1/2 10 órai kezdettel
máj. 18. -