2007/2008-as tanév 2. (tavaszi) félév – Szakdolgozati szeminárium – MÜN-303.05/f
Szőke Annamária,
docens
Péntek, 1600–1730, 110.
terem
Órák
Február 15. – Előzetes beszámoló, egyenként 11-12 perc
Február 22. – Előzetes beszámoló
Február 29. – Beszámoló: Véri Dániel György
Március 7. – Beszámoló: Horváth Balázs
Március 14. – Beszámoló: Katona Anikó
Március 21. – szünet
Március 28. – Beszámolók: Nagy Márta, Heim Zita, Unyatinszki Anna
Április 4. – Beszámolók: Petró Zsuzsanna, Székely Júlia
Április 11. – elmarad
Április 18.– szünet
Április 25. – Beszámolók: Bernschutz Alexandra, Erdélyi András, Vaszil Viktória Katalin,
Május 2., 9. – szünet, Pázmány nap
Május 16. – Beszámolók: Uszkay Tekla, Zoltán Viktória, Vágási Lili
– Előző dolgozatok leadása
Május 20., 10h – Pótóra: Bálind Vera, Őry Júlia, Kovács Kata, Lambing Roberta, Péli Sarolta, Fándly Edit, Farkas Viola, Kis Tímea,
Szilágyi Zsuzsanna
– Dolgozatok leadása: május 22., csütörtök
Kötelező olvasmány:
Umberto Eco: Hogyan
írjunk szakdolgozatot? Gondolat, Bp., 1991.
A jelentkezők az első alkalomra a
következőket hozzák magukkal:
– a dolgozat
témájának rövid leírása
– vázlat a dolgozat
fejezeteinek felosztásához (ez a dolgozat leadásának utolsó pillanatáig
folyamatosan módosul)
– a téma szűkebb és
tágabb bibliográfiája
– ha valakinek nem
körvonalazódott még a témája, gondolkodjon el azon, mely korszak, terület az,
amely valamilyen okból érdekli, és legalább három művészettörténeti munkát vagy
nagyobb tanulmányt (nem cikket!) nevezzen meg ezzel kapcsolatban, amelyet
olvasott. Ha témája magyar vonatkozású, legalább az egyik a téma egyetemes
művészettörténeti vonatkozásait feldolgozó legyen.
Végiggondolni:
– A választott téma
művészettörténeti helye: a téma tágabb művészettörténeti összefüggései, ezzel
kapcsolatos szakirodalom, eddigi kutatások ismerete.
– A téma
feldolgozásának művészettörténeti módszere. Ha a témának már volt valamilyen
művészettörténeti feldolgozása, akkor a módszertani kérdésekre még nagyobb
hangsúlyt kell helyezni: milyen új szempontból kívánja a szakdolgozó a témát
megközelíteni, ez milyen új eredményekhez vezethet.
– Milyen művészeti
vagy művészettörténeti probléma áll a dolgozat középpontjában?
Kérném elolvasni:
A többi szakdolgozómat (és doktoranduszt) kérném, hogy szintén ebben az időpontban vagy a fogadóórámon keressenek fel konzultációra:
Böröczfy Virág: A fotográfia oktatása Magyarországon (Leadás: 2008)
Brittig Vera: Keleti hatások a ’45 utáni művészetben Magyarországon (Leadás: 2008)
Cziráki Szilvia: Vizuális költészet és képzőművészet kapcsolata az 1945 utáni magyar művészetben (Leadás: 2008)
Czizek Petra: Fotóhasználat a Pécsi Műhelyben
(Leadás: 2008)
Fodor Éva Irén: A debreceni Déri Múzeum 19. századi anyaga (Leadás: 2008. ősz)
Gegő Harald: Vonal és szín: Alexander Bernát. (Leadás: 2008)
Greff András: Képzőművészek filmjei a BBS-ben (leadás: 2008)
Gyurkovits Bernadett: Apáca-ábrázolások a 19. századi művészetben (Leadás: 2008)
Hegedűs Anikó: Divattörténet és festészet kapcsolata a 19. századi festészetben (Leadás: 2008)
Horváth Viktória: Tolvaly Ernő művészete (Leadás: 2008)
Kassa Melinda: Horthy Miklós a magyar képzőművészetben 1920-1944. (Leadás: 2008)
Kiss Tímea: Jókai Mór képzőművészeti tevékenysége (Leadás: 2008)
Kutas Mercédesz: A CAYC története és magyar kapcsolatai (Leadás: 2008)
Molnár Szilvia: Szentjóby Tamás művészete (Leadás: 2008)
Náray Szilvia: Türk Péter (Leadás: 2008)
Székely Júlia: Művészet a köztereken a ’45 utáni magyar művészetben (Leadás: 2008)
Székely Katalin: A konceptuális művészet elmélete (Esztétika szakos szakdolgozat)
Szilágyi Zsuzsa: A magyar universitas programhoz kapcsolódó képzőművészeti alkotások dokumentációja (Leadás: 2008)
Üveges Krisztina: Hajas Tibor makkói grafikai
mappája és kortárs grafika (Leadás: 2008)
Szegedy-Maszák Zsuzsa (PhD): Barabás Miklós monográfia
Bálványos Anna (PhD): Olasz kritikák a magyarok jelenlétéről a velencei biennálén
Kumin Mónika (PhD): A magyar avantgarde nemzetközi kapcsolatai 1965 és 1980 között