2013/2014-es tanév 1. (őszi) félév

BA / MA – Záródolgozati szeminárium 1. (BBN-MÜV-491/c)

Diplomamunka-szeminárium (BMA-MŰVD-302/e)

Hétfő, 12.00–13.30, Könyvtár

 

Kötelező olvasmány: Umberto Eco: Hogyan írjunk szakdolgozatot? Gondolat, Bp., 1991.

 

A jelentkezők az első alkalomra a következőket hozzák magukkal:

– a dolgozat témájának rövid leírása

– vázlat a dolgozat fejezeteinek felosztásához (ez a dolgozat leadásának utolsó pillanatáig folyamatosan módosul)

– a téma szűkebb és tágabb bibliográfiája

– ha valakinek nem körvonalazódott még a témája, gondolkodjon el azon, mely korszak, terület az, amely valamilyen okból érdekli, és legalább három művészettörténeti munkát vagy nagyobb tanulmányt (nem cikket!) nevezzen meg ezzel kapcsolatban, amelyet olvasott. Ha témája magyar vonatkozású, legalább az egyik a téma egyetemes művészettörténeti vonatkozásait feldolgozó legyen.

Végiggondolni:

– A választott téma művészettörténeti helye: a téma tágabb művészettörténeti összefüggései, ezzel kapcsolatos szakirodalom, eddigi kutatások ismerete.

– A téma feldolgozásának művészettörténeti módszere. Ha a témának már volt valamilyen művészettörténeti feldolgozása, akkor a módszertani kérdésekre még nagyobb hangsúlyt kell helyezni: milyen új szempontból kívánja a szakdolgozó a témát megközelíteni, ez milyen új eredményekhez vezethet.

– Milyen művészeti vagy művészettörténeti probléma áll a dolgozat középpontjában?

 

Melléklet: Mit kell tudni a szakdolgozatról? Tájékoztató a Szőke Annamária szakdolgozati szemináriumait látogató, valamint az őt témavezetőnek választó hallgatók számára.

 

Órák:

Szeptember 16. –

Szeptember 23. –

Szeptember 30. –

Október 7. –

Október 14. –

Október 21. –

Október 28. – Őszi szünet

November 4. –

November 11. –

November 18. –

November 25. –

December 2. –

December 9. –

 

 

 

A többi szakdolgozómat és doktoranduszt kérném, hogy a fogadóórámon keressenek fel konzultációra!

 

BA-szakdolgozatok:

Farkas Mariann: Gérard Gasiorowski: Közelítés. Íme én, akinek óriási fáradozásába kerül a dolgok szintjén tartani magát, 1970, Ludwig Múzeum – KMM, Budapest (letét) (Leadás: 2013. ősz)

Tétényi Julia: Hajas Tibor: Felületkínzás I. (Érzékek), 1978, MNG (Leadás: 2013. tavasz)

Áts Dorottya: Robert Longo: Most mindenki (R. W. Fassbindernek), 1982–83, Ludwig Múzeum – KMM, Budapest (Leadás: 2013)

Nagy Dóra: Manet: Hölgy legyezővel, 1860-as, SzMM (múzeumpedagógiai szempontból) (Leadás: 2013)

Sparing Stefánia: Konkoly Gyula: Lágyított tojás, 1968 (MNG) (Leadás: ?)

 

MA-szakdolgozatok:

Csáki Zsuzsa: Ipari/mezőgazdasági műemlék épületek kulturális célú hasznosítása a 20. század második felében Magyarországon (Leadás: 2013. tavasz)

Krasznai Réka: Magyar festők a párizsi Szalon kiállításain (1861-1880) (Leadás: 2013. tavasz)

Vass Júlia: Konceptuális fotóhasználat (Leadás: 2013. tavasz)

 

Osztatlan képzés:

Náray Szilvia: Türk Péter (Leadás: 2013.)

Szilágyi Zsuzsa: A magyar universitas programhoz kapcsolódó képzőművészeti alkotások dokumentációja (Leadás: 2013. ősz)

 

Czizek Petra: Fotóhasználat a Pécsi Műhelyben (Leadás: 2013.)

Molnár Szilvia: Szentjóby Tamás művészete (Leadás: 2013.)

 

Arany Tóth Edit: A műanyaghasználat a képzőművészetben (Leadás: ?)

Fodor Éva Irén: A debreceni Déri Múzeum 19. századi anyaga (Leadás: ?)

Gegő Harald: Vonal és szín: Alexander Bernát. (Leadás: ?)

Horváth Viktória: Tolvaly Ernő művészete (Leadás: ?)

Kassa Melinda: Horthy Miklós a magyar képzőművészetben 1920–1944. (Leadás: ?)

Kovács Kata: Új műformák megjelenése a műkereskedelemben (Leadás: ?)

M. Nagy Gabi: Akt önarcképek (Leadás: ?)

Oltyán Ágnes: Ruzicskay György művészete (Leadás: ?)

Székely Katalin: A konceptuális művészet elmélete (Esztétika szakos szakdolgozat) (Leadás: ?)

 

PhD-disszertációk:

Aczél Eszter: Szemlér Mihály és a népi életkép

Bálványos Anna: Olasz kritikák a magyarok jelenlétéről a velencei biennálén

Bényi Csilla: A klubok és művelődési házak szerepe a Kádár-korszak művészeti életében

Bódi Kinga: Magyar részvétel a Velencei Képzőművészeti Biennálén – a kezdetektől napjainkig / Ungarische Beteiligung an der Biennale von Venedig – vom Anfang bis zur Gegenwart. A disszertáció a következő nemzetközi művészettörténeti kutatás keretében készül: Schweizerisches Institut für Kunstwissenschaft (SIK-ISEA), Zürich Fokus Projekt „Kunstbetrieb” / Biennale Projekt. Projektleitung: Prof. Dr. Beat Wyss

Borovi Dániel:

Böröczfy Virág: Fotó, a képzőművészet és a dokumentum határán a magyar művészetben, 1975–85

Fehér Dávid: Lakner László életmű-katalógus

Katona Júlia: Az „ékítményes formanyelv”. A 19. sz. második és a 20. sz. első felében megjelent mintakönyvek rendszerszemlélete és hatása a korabeli hazai művészeti oktatásra, különös tekintettel a Mintarajztanoda és az Iparművészeti Iskola oktatási módszerére

Lájer Vera: Rauscher Lajos

Szegedy-Maszák Zsuzsa: Barabás Miklós monográfia

Tarczali Andrea: Sugár János