Ruhrberg, Karl – Schneckenburger, Manfred – Fricke, Christine – Honnef, Klaus: Művészet a 20. században. Szerkesztette Ingo F. Walther. Taschen/Vince Kiadó, Budapest, 2004. Kötelezően választható fejezetek, alfejezetek, részek az 1945 utáni művészethez: 1. Festészet (Ruhrberg, Karl): Az ismeretlen a művészetben. Az absztrakt festészet új valósága (219–233.) 14 2. Festészet (Ruhrberg, Karl): Búcsú a tárgytól. Absztrakt művészet Németországban (234–238.) 4 Festészet (Ruhrberg, Karl): Absztrakt művészet a nemzetközi színtéren. Nonfiguratív festészet más országokban (238–248.) 10 3. Festészet (Ruhrberg, Karl): A szelíd anarchista. Wolfgang Schulze: német festő Párizsban (249–252.) 3 Festészet (Ruhrberg, Karl): A festészet mint felfedezőút. Tasizmus, informel és l’art autre (252–267.) 15 4. Festészet (Ruhrberg, Karl): Amerika legyőzi Európát. Az USA festészete a 20. század derekán (269–285. –[A szín mint téma-ig]) 16 5. Festészet (Ruhrberg, Karl): Amerika legyőzi Európát. Az USA festészete a 20. század derekán (285–[A szín mint téma-tól]–295.) 10 Festészet (Ruhrberg, Karl): Meditáció és mozgás. Az absztrakt expresszionizmusra adott európai válasz (295–302.) 7 6. Festészet (Ruhrberg, Karl): A hétköznapi tárgyak igézetében. Pop-art és újrealizmus (303–330.) 27 7. Festészet (Ruhrberg, Karl): A tönkrement élet. Francis Bacon realizmusa (330–334.) 4 Festészet (Ruhrberg, Karl): A valóság feltárása. A neorealizmus nézőpontjából (334–343.) 9 8. Festészet (Ruhrberg, Karl): A szem ingerlése. Op-art és a határok átlépése (344–348.) 4 Festészet (Ruhrberg, Karl): A festmény az festmény az festmény. Minimál- és koncept-art (348–360.) 12 9. Festészet (Ruhrberg, Karl): Az avantgárd és a reakció között. Festészet az ezredforduló határán (365–389.) 24 10. Festészet (Ruhrberg, Karl): A művészet problémái az ezredfordulón. Festészet az elektronikus média korszakában (390–399.) 9 Új médiumok (Fricke, Christine): 7. A kilencvenes évek: interakciók virtuális térben (616–619.) 3 Fotográfia (Honnef, Klaus): 7. A fotográfia meghódítja a művészetet és elveszíti karakterét (674–680.) 6 11. Szobrok és objektek (Schneckenburger, Manfred): 7. A háború után: egzisztenciális alak és absztrakció (487–498.) 11 12. Szobrok és objektek (Schneckenburger, Manfred): 9. A realitás közvetlensége (509–523.) 14 13. Szobrok és objektek (Schneckenburger, Manfred): 8. A kinetikus művészet (499–508.) 9 Szobrok és objektek (Schneckenburger, Manfred): 10. A minimal-art Amerikában és Európában (524–532.) 8 14. Szobrok és objektek (Schneckenburger, Manfred): 11. A minimal-art után: az érzékek ösztönzése, a művészet kiterjesztése (533–559.) 26 15. Szobrok és objektek (Schneckenburger, Manfred): 12. A jelen kikötője (560–575.) 15 Festészet (Ruhrberg, Karl): Puritánok és próféták. Szobrászok és objekt-művészek festményei (360–363.) 3 16. Új médiumok (Fricke, Christine): 1. Az érzékek felébresztése (577–581.) 4 Új médiumok (Fricke, Christine): 2. Intermédia: happening, akcionizmus és fluxus (582–590.) 8 Új médiumok (Fricke, Christine): 3. A művészet és a médiaipar találkozása (591–595.) 4 17. Új médiumok (Fricke, Christine): 4. Videoszoftver, hardver és performance (596–603.) 7 Új médiumok (Fricke, Christine): 5. A hetvenes évek: tervtárak (604–610.) 6 Új médiumok (Fricke, Christine): 6. A nyolcvanas évek: „Átkapcsolunk!” (611–615.) 4 |