Szőke Annamária

Szakmai tevékenység

 

 

Előadások, konferenciák, egyebek

Publikációk

 

Vető–Méhes riport. Cápa. Bölcsész Index, az ELTE BTK lapja. A számot összeállították: Beke László, Sturcz János, Szőke Annamária. Budapest, 1983. 73–97.

 

Galántai György. In: Grenzzeichen 1984. Kiállítási katalógus. Landesgalerie im Schloss Esterhazy, Eisenstadt, 1984.

 

Szirtes János műsorairól. In: Jó világ. A Bölcsész Index Antológiája. Cápa 2. Szerkesztette: Beke László, Szőke Annamária. Budapest, 1984. 51–56.

 

Tüntető/táblaerdő. Pauer Gyula művének részleges rekonstrukciós kísérlete. AL/8., 1984. február, 45–54.

Illuzionista törekvések a hetvenes évek magyar művészetében. Pauer Gyula művészete I. című szakdolgozat (ELTE Művészettörténeti Tanszék, Budapest, 1985.), melynek dokumentációs része: Pauer. Fotó- és szövegdokumentáció címmel (Összeállította: Sz. A. Bp., 1985, 1987.) korlátozott számban sokszorosítva megjelenik a művész magánkiadásában.

 

Az esszéről (szerkesztői bevezetés). In: Tartóshullám. A Bölcsész Index Antológiája. Jóvilág 2. Cápa 3. Szerkesztette: Beke László, Csanádi Dániel, Szőke Annamária. Budapest, 1985. 8–9.

 

Szirtes János műsorainak és fellépéseinek kronológiája 8 műsor leírásával. In: Szirtes János. Kiállítási katalógus. Janus Pannonius Múzeum, Pécs, 1986.

 

Erdély Miklós festészetéről. In: Erdély Miklós kiállítása. Kiállítási katalógus. Szerkesztette: Beke László, Szőke Annamária, Török Tamás. Budapest Galéria; Műcsarnok Soros Alapítvány Művészeti Dokumentációs Központ, Budapest, 1986. 35–38.

 

Vető János–Zuzu (Méhes Lóránt). Dokumentáció. Soros Alapítvány Kortárs Művészeti Központ (SCCA), 1986. Kézirat. Ma a Ludwig Múzeum – Kortárs Művészeti Múzeumban, valamint in: C3 on-line dokumentumtár:

Vető János. Dokumentáció. Soros Alapítvány Kortárs Művészeti Központ (SCCA), 1986. Kézirat. Ma a Ludwig Múzeum – Kortárs Művészeti Múzeumban, valamint in: C3 on-line dokumentumtár:

Szirtes János. Dokumentáció. Soros Alapítvány Kortárs Művészeti Központ (SCCA), 1986. Kézirat. Ma a Ludwig Múzeum – Kortárs Művészeti Múzeumban

 

 

Erdély Miklós. Dokumentáció. Soros Alapítvány Kortárs Művészeti Központ (SCCA), 1987. Kézirat. Ma a Ludwig Múzeum – Kortárs Művészeti Múzeumban

 

Malarstwo Wegierskie w Szczecinie (Zsigmond Károlyi i Gábor Roskó). In: XII. Prezentacje Malarzy Krajow Socjalistycznych. Kiállítási katalógus. BWA Szczecin – Galeria Sztuki Muzeum Narodowego w Szczecinie, 1987.

 

(Beke Lászlóval:) Dialogue about János Szirtes’s paintings. Dialogue about János Szirtes’s performances. In: András Böröcz, László Révész, János Szirtes [Kiállítási katalógus a kasseli Documentára / Catalogue for the documenta 8]. Compiled by Marianna Mayer. Artunion; Műcsarnok – Soros Foundation Fine Arts Documentation Center; Young Artists’ Studio, Budapest, 1987. o. n. [48–53.]

The Chronology of János Szirtes’s Shows and Appearences. In: Uo. o. n. [52–69.]

A látvány szerkezete / The Structure of Sight. In: Pauer Gyula – Érmezei Zoltán – Rauschenberger János bemutatja P.É.R.Y. Dráva-parti festményeit. Kiállítási katalógus. Pécsi Galéria, Pécs, 1987. o. n.

 

Pauer Gyula. Dokumentáció. Soros Alapítvány Kortárs Művészeti Központ (SCCA), 1987. Kézirat. Ma a Ludwig Múzeum – Kortárs Művészeti Múzeumban, valamint in: C3 on-line dokumentumtár

piros fehér zöld. In: Sub minervae nationis praesidio. Tanulmányok a nemzeti kultúra kérdésköréből Németh Lajos 60. születésnapjára. Az ELTE és az ELTE Művészettörténeti Tanszék közös kiadása, Budapest, 1989. 333–340.

Tapogatózás legyen (Erdély Miklósról). Célok, II. évf., 1. sz., 1989. január, 21–23.

 

Hajas Tibor. Dokumentáció. Soros Alapítvány Kortárs Művészeti Központ (SCCA), 1989. Kézirat. Ma a Ludwig Múzeum – Kortárs Művészeti Múzeumban, valamint in: C3 on-line dokumentumtár:

„...készítettem egy helyet számára...” Érmezei Zoltánról / „...I made a place for him…” About Zoltán Érmezei. In: Corpusok • Feltárás. Érmezei Zoltán és Rauschenberger János kiállítása / Crucifixes • Revelation. Exhibition of Zoltán Érmezei and János Rauschenberger. Kiállítási katalógus. Budapest Galéria Kiállítóháza, Lajos. u., Budapest, 1990.12.12–1991.01.20. o. n.

Magyar kompjúterművészet Lille-ben. Belvedere, II. évf., 6–7. sz., 1990. 18–19. Németül: Ungarische Computerkunst. Nike. New Art in Europe, 8. Jhrg., No. 34., Juli/Aug./sept. 1990. 44–46.

 

Müncheni levél (Joseph Beuys). Magyar Narancs, II. évf., 1. sz., 1990. január 9. 9.; Müncheni levél (Peter Fischli és David Weiss). Magyar Narancs, II. évf., 10. sz., 1990. május 17. 12.

 

Pauer Gyula. In: Mozgás ‘70-’90 / „Movement ‘70-’90”. Kiállítási katalógus. A Janus Pannonius Múzeum Művészeti Kiadványai 68. Modern Magyar Képtár, Pécs, 1990. o. n.

 

A szigorúság jegyében (Molnár Vera kiállításáról). Art. Das Kunstmagazin,  Nr. 9., September 1990.: magyar melléklet: Art. Művészeti magazin, Szerkesztő: Branczik Márta, 1. sz., 1990. szeptember, 10.

 

Beszélgetés Beke Lászlóval. In: Hatvanas évek. Új törekvések a magyar képzőművészetben. Kiállítási katalógus. Szerkesztette: Nagy Ildikó. Képzőművészeti Kiadó–Magyar Nemzeti Galéria–Ludwig Múzeum, Budapest, 1991. 193–197.

 

Koncept, akció, életmód. Beszélgetés Legéndy Péterrel. Belvedere, III. évf., 1. sz., 1991. 43–49.

 

Nézz vissza 2x! (A 16 műterem kiállításról). Új Művészet, 1991/1. 28–31.

 

Csuang Csou és a strukturális transzformáció. Beszélgetés Kovács Attilával. Új Művészet, 1991/9. 49–51, 54, 76–78.

„Lassított lónézés”. Székely Bertalan mozgástanulmányai; Bertalan Székely’s Movement Studies (fordította: Christina Rozsnyai). In: Székely Bertalan mozgástanulmányai. Szerkesztette Szőke Annamária, Beke László. Magyar Képzőművészeti Főiskola–Balassi Kiadó–Tartóshullám, Budapest, 1992. 5–33., 102–106.

Lassított lónézés. Székely Bertalan mozgástanulmányai. Lege Artis Medicinae. Új Magyar Orvosi Hírmondó, 2. évf., 10. sz., 1992. október 28. 991–994.

 

El Kazovszkij. Dokumentáció. Soros Alapítvány Kortárs Művészeti Központ (SCCA), 1992. Kézirat. Ma a Ludwig Múzeum – Kortárs Művészeti Múzeumban, valamint in: C3 on-line dokumentumtár:

Ezer 1 Nano. Csutak Magdolna kiállításához / Thousand 1 Nanos. To the exhibition of Magdolna Csutak. In: Csutak Magdolna. Kiállítási katalógus. Budapest Galéria Kiállítóháza, Budapest, 1992. o. n. Újraközölve némi változtatással: Ezer 1 Nano. Csutak Magdolna kiállításához / Tausend 1 Nano. Zur Ausstellung von Magda Csutak. In: Csutak Magda. Kiállítási katalógus (Vizivárosi Galéria). 1995. 23–25.; 26–28. és Nappali Ház, VII. évf., 3. sz., 1995. 60–61.

 

Előszó George Maciunas szövegeinek közléséhez. In: George Maciunas. Írások, diagramok. Szerkesztette és fordította: Szőke Annamária. Artpool, Budapest, 1993. 1. Újrakiadása in: FLUXUS. Interjúk, szövegek, események – esetek. Szerkesztette: Klaniczay Júlia és Szőke Annamária. Artpool Művészetkutató Központ, Ludwig Múzeum – Kortárs Művészeti Múzeum, Budapest, 2008. 117.

Galántai György. Dokumentáció. Soros Alapítvány Kortárs Művészeti Központ (SCCA), 1993. Kézirat. Ma a Ludwig Múzeum – Kortárs Művészeti Múzeumban, valamint in: C3 on-line dokumentumtár:

Galántai Györgyről. In: Galántai György kiállításához készült leporello. Műcsarnok, Budapest, 1993.

 

Joseph Beuys: Két társadalmi forma összehasonlítása. Kritika, 1993/7. 30–31.

„Én is természethű vagyok.” (Meleg. Első Budapesti Homoszexuális-Leszbikus Filmfesztivál és AIDS Világnap.) Balkon, 1994/1. 41. Angolul: „I, too, am true to nature.” Meleg, First Budapest Gay and Lesbian Film Festival, BBS-Toldi Cinema, november 26-december 1. 1993. Balkon, 1994/3. English Edition, 41.

„Ha ön művészet, Budapest is az.” A Ben tér a Liszt Ferenc téren. Új Művészet, V. évf., 4. sz., 1994. április, 45–46.

 

Beralan Székely; Esquisse pour „La Marche de Dionysos” pour la salle de concert de l’ancien Aadémie de musique; Recueil d’esquisses; Bande zootropique. Petit trot d’après Muybridge; Le Cerf merveilleux; Étienne-Jules Marey: Photographies sur le vol des oiseux. In: Budapest 1869–1914. Modernité hongroise et peinture européenne. Kiállítási katalógus. Musée des Beaux-Arts de Dijon – Société nouvelle Adam Biro, 1995. 78; 79–83. és 316.

 

Otthon jó. Gerhes Gábor művéhez. Új Művészet, 1995/7–8. 44–45; 100. (A témához lásd: Ülőbútorok a képzőművészetben. Kronologikus válogatás Szőke Annamária dia-gyűjteményéből. Az Artpool honlapján)

Utószó. In: Kaprow, Allan: Assemblage, environmentek & happeningek. Szerkesztette és az utószót írta: Szőke Annamária. Fordította: Horányi Attila. Források a XX. századi művészet történetéhez. Sorozatszerkesztő: Szőke Annamária. Artpool – Balassi Kiadó – Tartóshullám, 1998. 7375.

Átlátszó orr. Kozári Hilda kiállítása. Balkon, 1996/7–8. 27–28.

 

Erdély Miklós. Lexikon-szócikk. In: The Dictionary of Art. Ed. by Jane Turner. Macmillan Publishers Limited, 1996. Vol. 10. sub voce

 

Erdély Miklós: Tavalyi hó, 1970 / Miklós Erdély: Snows of Yesteryear, 1970. In: Viszontlátásra! Marcel Duchamp magyarországi hatásai / See You Again! Marcel Duchamp’s Influence in Hungary. Kiállítási katalógus (Budapest Galéria Kiállítóháza / Exhibition House of Budapest Gallery, 1996. Kurátor / Curator: Török Tamás). Szerkesztette: Nagy Mercedes. Budapest Galéria, Budapest, 1996–2000. 55–56., 57–58.

„Titok a jövő jelenléte”. Tudomány a művészet határain belül Erdély Miklós művészetében. Nappali Ház, IX. évf., 1. sz., 1997/1. 42–65.; szövegváltozat in: Né /Ma? Tanulmányok a magyar neoavantgárd köréből. Szerkesztette: Deréky Pál és Müllner András. Aktuális avantgarde 3. Ráció Kiadó, Budapest, 2004. 240–272.; elektronikus publikációja: Ponticulus Hungaricus, XI. évf., 3. sz., 2007. március ; rövidítve in: A művészeten túl. Kortárs Művészeti Múzeum–Ludwig Múzeum Budapest, Soros Alapítvány C3 Kulturális és Kommunikációs Központ, Budapest, é. n. (2000.) 607–613.; németül: „Die Gegenwart der Zukunft: ein Rätsel”. Wissenschaft innerhalb der Kunst im Werk von Miklós Erdély. Acta Historiae Artium, Tomus 39, Akadémiai Kiadó, Budapest, 1997. 197–221. ; rövidítve in: Peter Weibel (szerk.): Jenseits von Kunst. Passagen Verlag, Wien, 1997. 609–613.

 

Diagramok: gondolat-térképek. In: Diagram. Szerkesztette Szőke Annamária. Artpool–Műcsarnok, Budapest, 1998. 3–34.

Téma: a művészet. (Vitaindító és beszélgetés képzőművészekkel, művészettörténészekkel: Andrási Gábor, Bencsik Barnabás, Marosi Ernő, Megyik János, Radnóti Sándor, Sebők Zoltán, Szoboszlai János, Ujvári Péter, Várnagy Tibor.) Nappali Ház, 10. évf., 1998/4. 33–40.; 43–62.

Erdély Miklós; Galántai György. In: Kortárs Művészeti Lexikon, Vol. 1.: A–G. Főszerkesztő: Fitz Péter. Felelős szerkesztő: Almási Éva. Enciklopédia Kiadó, Budapest, 1999. 539–542.; 684–688.

Szőke Annamária: „Székely Bertalan írásos hagyatéka” című PhD értekezésének vitája. Művészettörténeti Értesítő, XLVIII. Évf., 1998/1–4. 214–219.

 

Székely Bertalan mennyezet-elmélete és mennyezettervei*; „...ostoba angyalkákkal játszik üres óráiban.” A tudós és elmélkedő Székely Bertalan-kép a kritikában és a művészettörténet-írásban. In: Székely Bertalan (1835–1910) kiállítása. Kiállítási katalógus. A Magyar Nemzeti Galéria kiadványai 1999/2. Sorozatszerkesztő: Nagy Ildikó. Magyar Nemzeti Galéria, Budapest, 1999. 293–303.; 311–348. *Újraközölve in: Székely Bertalan mennyezettervei és mennyezet-elmélete. Székely Bertalan műteremház füzetek 4. A Székely Bertalan mennyezettervei című, 2007. május 13-június 8. között Szadán megrendezett kiállítás kísérő kiadványa. Szerkesztette: Szőke Annamária. Székely Bertalan Művészeti Központ, Szada, 2007. 3–32.

 

Erdély Miklós műveinek restaurálása és rekonstrukciója. In: Erdély Miklós-szimpózium, Műcsarnok, Magyar Műhely, 37. évf., 110–111. sz., 1999. 116–139.

 

Herczeg Béla: Erdély Miklós életműve (Beszélgetés Szőke Annamáriával). Magyar felsőoktatás, 1-2. sz., 1999. 61-62.

 

Székely Bertalan: Élet. Fríztervek. In: Történelem – kép. Szemelvények múlt és művészet kapcsolatából Magyarországon. Kiállítási katalógus. Szerkesztette: Mikó Árpád és Sinkó Katalin. A Magyar Nemzeti Galéria kiadványai 2000/3. Sorozatszerkesztő: Jávor Anna. Magyar Nemzeti Galéria, Budapest, 2000. 729–732.

 

Előszó. In: A performance-művészet. Válogatta, szerkesztette, az előszót írta: Szőke Annamária. Források a XX. századi művészet történetéhez. Sorozatszerkesztő: Szőke Annamária. Artpool Balassi Kiadó – Tartóshullám, Budapest, 2000.; 2001. 7–12.

A Happening Magyarországon [A Sebők Zoltán által írt „Happening” címszó második része]. In: Kortárs Művészeti Lexikon, Vol. 2.: HO. Főszerkesztő: Fitz Péter. Felelős szerkesztő: Almási Éva. Enciklopédia Kiadó, Budapest, 2000. 75–76.

Pauer Gyula. In: Kortárs Művészeti Lexikon, Vol. 3.: PZ. Főszerkesztő: Fitz Péter. Felelős szerkesztő: Almási Éva. Enciklopédia Kiadó, Budapest, 2001. 101105.

(Hock Beával:) A Performance Magyarországon [A Sebők Zoltán által írt „Performance” címszó második része]. In: Kortárs Művészeti Lexikon, Vol. 3.: PZ. Főszerkesztő: Fitz Péter. Felelős szerkesztő: Almási Éva. Enciklopédia Kiadó, Budapest, 2001. 126128.

Rodolf Hervé videóképei. In: Rodolf Hervé. Kiállítási katalógus. Szerkesztette: Elkán Judit, Savári Edit. A Szent István Király Múzeum Közleményei / Bulletin du Musée Roi Saint Etienne / Bulletin of the King St. Stephen Museum, D. sorozat 280. szám / Série D. No. 280. / Serie D. No. 280.  Szent István Király Múzeum / Musée Roi Saint Etienne, Székesfehérvár, 2001.  12–19.; Images vidéo de Rodolf Hervé (Extrait). In: Uo., 12–18.

Bevezetés a növendéki munkák kiállításához; Alakrajz és festés; Elemi kompozíciókísérletek és mozdulatkompozíció; Boncalaktan Székely Bertalan mozgástanulmányai; Építészeti rajz-, stíl– és alaktan; Szobrászat; Ékítményes rajz (ornamentika); Csendélet– és vízfestészet (Bicskei Évával); Tájrajz és—festés; Iparművészeti rajz és tervezés; Kiállított művek jegyzéke (70–77., 81–85.); Képjegyzék (93–98.); A Mintarajztanodától a Képzőművészeti Főiskoláig. Az Iskola történet 1871 és 1921 között. In: A Mintarajztanodától a Képzőművészeti Főiskoláig. Az Orsz. Magy. Kir. Mintarajztanoda és Rajztanárképezde, a későbbi Mintarajziskola és Rajztanárképző, majd Képzőművészeti Főiskola rajztanárjelöltjeinek, rajztanárjelöltnőinek és művésznövendékeinek az iskola tantervét illusztráló munkái, valamint az iskola könyvtárában található kézikönyvek, mintakönyvek, mintalapok, metszetek, fotók, reprodukciók és szemléltető eszközök bemutatója az 1871 és 1908/1921 közötti időszakból. (A Barcsay Teremben 2001. nov. 26.–2002. jan. 8. között megrendezett kiállítás katalógusa és tanulmánykötet.) Szerkesztette: Blaskóné Majkó Katalin és Szőke Annamária. Magyar Képzőművészeti Egyetem, Budapest, 2002. 11, 16–17, 22–23, 26–27, 36, 39, 42, 48, 50, 52, 319–332.

Sinkó Katalin köszöntése. In: Művészettörténeti tanulmányok Sinkó Katalin köszöntésére. Szerkesztette: Király Erzsébet. A Magyar Nemzeti Galéria Évkönyve 1997–2001. A Magyar Nemzeti Galéria Kiadványai 2002/3. Sorozatszerkesztő: Jávor Anna. Budapest, 2002. 9–12.

Csutak Magdolna. Lexikoncímszó. In: Kortárs Művészeti Lexikon – Artportal (2004).

Sulinet művészettörténet tananyag a 11. osztály számára, mely a 19. század képzőművészetét mutatja be. Írta és szerkesztette: Szőke Annamária. Az építészeti fejezeteket írta: Papp Gábor. A fotóművészeti fejezeteket írta: Szilágyi Sándor. Budapest, 2004. (A Sulinet Digitális Tudásbázis oldalán elérhető tananyagban számos hiba van!)

Székely Bertalan-kéziratok, vázlat- és jegyzetkönyvek a MTA Könyvtárának Kézirattárában. In: A Magyar Tudományos Akadémia képzőművészeti kincsei. Szerkesztette: Papp Gábor György, András Edit. MTA Művészettörténeti Kutató Intézet, Budapest, 2004. 224–225. In English: Bertalan Székely: Manuscripts, Sketchbooks and Notebooks, 1858–1906. In: Art Treasures in the Palace of the Hungarian Academy of Sciences. Ed. By Edit András and Éva Bicskei. Research Institute for Art History of the Hungarian Academy of Sciences, Budapest, 2006. kat. 108., p. 189.

 

Pauer Gyula műveinek jegyzéke. Írta és szerkesztette: Szőke Annamária. Műcsarnok, Budapest, 2005.

 

Pauer retrospektív. Ismertető szövegek az egyes termekhez, műcsoportokhoz és művekhez. Írta, válogatta, szerkesztette: Szőke Annamária. Műcsarnok, Budapest, 2005. / Gyula Pauer (1941). A short guide to his work in English. Written and edited by Annamária Szőke. Translated by Ilona Molnár. Műcsarnok, Budapest, 2005.

 

Pauer Gyula Pathosformeleiről. Enigma, No. 46, 2006. 165–185. (Aby Warburg tematikus szám. Szerkesztette: Rényi András.)

 

Szerkesztői bevezető (Beke Lászlóval); „Évekig tartott, míg kialakítottam a magam művészi világát.” Stíluskísérletek és nonfiguratív szobrok az ötvenes évek második felétől 1969-ig; A Híres Nagyatádi Pszeudo Fa (A Fa emlékműve); Maya; „Színháziasított valóság.” Pszeudoelőadások, pathosformelek és a Maya, 1978-1981; Szöveg a képzőművészetben. A pszeudoelőadásokhoz és a Zöld színpadhoz kapcsolódó szövegekről; Szépségminták, héjplasztikák és fotószobrok, 1985–1995; P.É.R.Y Puci, 1986–1987; Pszeudofestmények és árnyékművek; A Pszeudo a színházban és filmben; Pauer Gyula műveinek jegyzéke; Adattár. In: Pauer. Összeállította Szőke Annamária. Szerkesztette: Beke László és Szőke Annamária. MTA Művészettörténeti Kutatóintézet, Budapest, 2005. 7–8.; 11–24.; 115–121.; 157.; 167–196.; 203.; 235–249.; 261–263.; 303–308.; 311.; 400–451.

 

Miklós Erdély: Álgebra moral – Acció solidária (1972). Papers d’Art, Fundació Espais d’Art Contemporani, Núm. 93., 2n semestre 2007. 80–91.

 

„Lelkiállapotok és egyebek.” Jakatics-Szabó Veronika festményeiről. In: Jakatics-Szabó Veronika. [A művész saját kiadású katalógusa, h. n., é. n.] [2008.] 2–3.

 

Előszó; A kreativitási gyakorlatok története; Feladatok videóval és videóra; A Kreativitási gyakorlatok kronológiája (Hornyik Sándorral); Bevezetés az InDiGo történetéhez; Hűség, 1979. április (Hornyik Sándorral); Erdély Miklós pécsi előadásaihoz kapcsolódó kiállítások: „költészet” és „film” (1979. november és december); Arborétum, 1980. március (Hornyik Sándorral); Életrajz, 1980. április (Hornyik Sándorral); Akvarell, 1980. november (Hornyik Sándorral); Az Indigo és a film (Hornyik Sándorral és Peternák Miklóssal); Legszebb nyári élményem, 1981. október (Hornyik Sándorral); Asztali akciók 1 és 2, 1982. február és 1986. november (Hornyik Sándorral); Az Indigo csoport és a „társadalmi problémák” (Erdély Dániellel); Az Indigo csoport rajzkurzusának kiállítása a Szépművészeti Múzeumban, 1983. május–június; Ami személyes és ami szent, 1984. március (Hornyik Sándorral); Az Indigo csoport alkalmi akciói, 1983-1986 (Hornyik Sándorral és Sugár Jánossal); Az INDIGO csoport kronológiája; Irodalom; Film-, video és hangfelvételek; Summary: Creativity Exercises, Fantasy Developing Exercises (FAFEJ) and Inter-Disciplinary-Thinking (INDIGO). Miklós Erdély’s art pedagogical activity, 1975-1986 (Hornyik Sándorral). In: Kreativitási gyakorlatok, FAFEJ és INDIGO. Erdély Miklós pedagógiai tevékenysége 19751986. Összeállította: Hornyik Sándor és Szőke Annamária. Szerkesztette: Szőke Annamária. Gondolat Kiadó–MTA MTKI–EMA–2B Alapítvány, Budapest, 2008. 9–12.; 45–57.; 121–128.; 141–154.; 175–190.; 221–231.; 247–251.; 279–304.; 311–326.; 335–340.; 357–383.; 393–430.; 459–524.

 

Miklós Erdély and the Indigo Group. Photoworks from the 70s and 80s (written and compiled by A. Sz.). In: Miklós Erdély. Edited by Annamária Szőke. Georg Kargl Fine Arts, Vienna – Kisterem, Budapest – tranzit.hu, Budapest –Miklós Erdély Foundation (EMA), Budapest, 2008. 51–54.

 

Erdély Miklós: Hűség. In: Művek Lexikona. Főszerkesztő: Szlávik Tamás. 2 kötet (HiPin). Magyar Nagylexikon Kiadó, Budapest, 2008. 53–54.

Pauer Gyula: Pszeudo I. In: Művek Lexikona. Főszerkesztő: Szlávik Tamás. 3. kötet (Pip–Z). Magyar Nagylexikon Kiadó, Budapest, 2008. 56–57.

(Mit / With Miklós Peternák:) Das Morgen ist Beweis! / Tomorrow is Evidence! [Einführung zu der ungarischen Sektion / Introduction to the Hungarian Section. Künstler / Artists: Gábor Altorjay, Miklós Erdély, Indigo-Gruppe / Indigo Group, IPUT (ad interim dispatcher: Tamach St. Aubsky), Gyula Pauer, Tamas Stjóby. Archive / Archives: László Beke (Gyula Gulyás, Tamás Hencze, Károly Kismányoki, László Lakner, László Méhes, Gyula Pauer, Géza Perneczky, Sándor Pinczehelyi, Tamás Szentjóby, Péter Türk), Centro de Arte y Comunicación (CAYC)]. In: Subversive Praktiken / Practices. Kunst under Bedingungen politischer Repression: 60-er–80er / Südamerika / Europa // Art under Conditions of Political Repression: 60s–80s / South America / Europe. Hrsg. von / Ed. by Hans D. Christ, Iris Dressler. Hatje Cantz Verlag, Ostfildern, 2010. 123–124., 131–133. Annamária Szőke: Werke in der Ausstellung / Works in the Exhibition (Auswahl / Selection), in: ibid, 124–130., 133–137., 138–140. [Szövegek rövidítve a neten, valamint Reader-ek németül és angolul:]

 

Szőke, Annamária: Miklós Erdély: Moral Algebra. Solidarity Action, 1972. In: Art always has its consequences. Editorial board: What, How & for Whom / WHW (Ivet Ćurlin, Ana Dević, Nataša Ilić, Sabina Sabolović), Dóra Hegyi & Zsuzsa László (tranzit.hu), Magdalena Ziółkowska & Katarzyna Słoboda (Muzeum Sztuki), new media center kuda.org. Publisher: What, How & for Whom / WHW Budapest, Lódz, Novi Sad, Zagreb, 2008-2010. 164.

 

Erdély Miklós: Eredeti és másolat + Indigórajzok. Ismertető szöveg egy kettős kiállításhoz. Vintage Galéria, 2011. március 22–április 22.; Kisterem, 2011. március 22–április 15.

Non au Draguetland [a brüsszeli művészeti múzeumok helyzetéről]. Vendégposzt Endrődi Gábor 1100 sor című blogján (2012. január vége)

Miklós Erdély: The Original and the Copy + Indigo Drawings. (The Honourable Mention Recipient of the 29th Biennial). In: Interruption. The 30th Biennial of Graphic Arts Ljubljana. Kiáll. kat. Editor: Deborah Cullen. Black Dog Publishing, London – The International Centre of Graphic Arts, Ljubljana, 2013. 228–231 (235).

 

Miklós Erdély: Sextet (for six voices), c. 1966-67. In: The Freedom of Sound. John Cage Behind the Iron Curtain. Ed. by Katalin Székely.  Ludwig Museum — Museum of Contemporary Art, Budapest, 2013.  214-215.

 

(Csutak Magdával:) Csutak Magda: A nulla megközelítése. In: Csutak Magda: A nulla megközelítése. Kiállítási katalógus. MAGMA, Sepsiszentgyörgy, 2014.

 

Gábor Altorjay’s Biographical Chronology. Compiled by Gábor Altorjay, Kata Benedek (from 1967 until present), Annamária Szőke (1946 – September 1967).  Ed. by A. Sz. In: Gábor Altorjay: Welt ohne Herz. acb Gallery, 2015.03.06.—2015.04.16. Flyer. (Az eseményről lásd: itt.)

 

„Az ellentétek kölcsönösen megvilágítják egymást.” Székely Bertalan kísérletei az akadémiai tradíció új alapokra fektetéséhez. In: 19. századi magyar művészet. Kézikönyv. MTA BTKK MtKI (Megjelenés alatt.)

 

 

 

Előadások, konferenciák, egyebek

 

 

 

  Vissza az ELTE MTI honlapjára