Kutatás |
|
1985: Magyarországi performance-történeti kutatás Beke Lászlóval. Performance-kronológia összeállítása. A kronológia 1995-ben, A performansz éve az Artpoolban projekt keretében beépítve az Artpool Művészetkutató Központ, Budapest digitális adatbázisába (lezáratlan) |
|
1993 – a FLUXUS éve az Artpoolban. Artpool Művészetkutató Központ, Budapest, 1993. – Fluxus bibliográfia összeállítása |
|
1994 – Erdély Miklós év az Artpoolban. Artpool Művészetkutató Központ, Budapest, 1994. – az Erdély Miklós Alapítvány (EMA) munkatársaként a EM műveiből tartott diavetítés anyagának előkészítése, a kutatható Erdély-mappák összeállítása |
|
1995 – A performansz éve az Artpoolban. Artpool Művészetkutató Központ, Budapest, 1995. – A performance-művészet című szöveggyűjtemény összeállítása (lásd a publikációk és a szerkesztések között) |
|
1998–2001: közreműködés a Majkó Katalin, a Magyar Képzőművészeti Egyetem Könyvtárának igazgatója által vezetett, „A Magyar Képzőművészeti Egyetem művészeti és könyvtári gyűjteményeinek feltárása, rendszerezése és tudományos igényű feldolgozása és bemutatása” című OTKA kutatásban (lásd a publikációk, a szerkesztések és a kiállítások között) |
|
2001 tavasz: A 19. századi magyar művészet a karikatúrákban, egyetemi hallgatókkal. Koncepció, témavezetés: Szőke Annamária, PhD (lezáratlan) |
|
2002–2005: az ELTE BTK MTI Fotótárának a feldolgozása, egyetemi hallgatókkal. Koncepció, témavezetés: Szőke Annamária, PhD (lezáratlan) |
|
2005–2006: „FMK-kutatás”. Koncepció, témavezetés: Szőke Annamária, PhD. ELTE BTK Művészettörténeti Intézet, PhD Iskola, az iskola hallgatóival (lezáratlan) |
|
2007: művészettörténész tanácsadó a VIVID [Radical] Memory elnevezésű nemzetközi (magyar–német–spanyol) kutatási projektben, közreműködik a projekt keretében megrendezett kiállításban a Labor elnevezésű kiállítóteremben: Erdély Miklós Szolidaritási akció című művének rekonstrukciója (lásd a publikációk és a kiállítások között) |
|
2010, 2011, 2013, 2015: „Műcsarnok-kutatás” az ELTE BTK MTI MA-hallgatóival. Koncepció, témavezetés: Szőke Annamária, PhD. (folyamatban) |
|
2010–2011: TÁMOP-4.1.2-08/2/A/KMR-2009-0052 – Muzeológiai alprojekt, ELTE BTK MTI, művészettörténeti muzeológiai tananyag kidolgozása (lásd a szerkesztéseknél) |
|
Altorjay Gábor 1967-ig tartó tevékenységének feldolgozása 2007-től. AG, BL, KE, BK |
|
|
|
Tagság |
|
Vajda Lajos Egyesület és Szabadiskola, 1980-as évek Kortárs Képzőművészeti Egyesület, 1987–1989 XX. századi Alapítvány (Szépművészeti Múzeum) kuratóriumi tagja, 1989-től Erdély Miklós Alapítvány kuratóriumi tagja, 1991-től Artpool Alapítvány kuratóriumi Tagja, 1991–2006 MTA Művészettörténeti Bizottsága köztestületi tag, 1998-tól AICA magyarországi szekciójának tagja, 2000-től Metszéspont02 Egyesület tiszteletbeli tagja, 2002-től Tízedik Múzsa Alapítvány, ELTE MTI Az OTKA Művészeti és Kulturális Tárgyú Kutatások zsűrijének tagja, 2008–2010 |
|
|
|
Díj, ösztöndíj, támogatott tanulmányút |
|
1985–1987: a Magyar Képzőművészeti Alap ösztöndíja, amely az ELTE BTK Művészettörténeti Tanszékén történő alkalmazásra szólt: a diatár rendezése, tanítás |
|
1985 és 1987 nyár: Szczecin, Szocialista Országok Festészeti Kiállítása: részvétel kritikusként |
|
1987 ősz: MTA ösztöndíj, két hetes tartózkodás az NDK-ban (Berlin, Lipcse, Weimar, Wartburg) |
|
1987–1990: TMB ösztöndíj (tudományos továbbképzés), helye: ELTE BTK Művészettörténeti Tanszék. A disszertáció témája: Székely Bertalan elméleti írásai |
|
1989. szeptember–1990. június: DAAD ösztöndíj, Zentralinstitut für Kunstgeschichte, München |
|
1991. szeptember–1992. február: Europa Institut, Budapest ösztöndíja |
|
1997. október–november: Collegium Hungaricum, Bécs: magyar állami ösztöndíjjal 2 hónapos bécsi tartózkodás a doktori disszertáció témájához kapcsolódó kutatási programmal |
|
2000: az Opus mirabile egyéni díj az „...ostoba angyalkákkal játszik üres óráiban.” A tudós és elmélkedő Székely Bertalan-kép a kritikában és a művészettörténet-írásban című tanulmányáért (lásd a publikációk között) |
|
Patterns Lecture 2014/15: (With Judit Király): Facts, methods and interpretations. Key exhibitions, collections and programmes in post-1945 Hungarian (neo)avant-garde art in Hungary and in Western and Eastern Europe, with a particular focus on the organisational activity of László Beke and Dóra Maurer with regard to West-East contact and on the plurality of the media. |
|
|
|
◄ Vissza: Publikációk ◄ Vissza: Előadások, konferenciák, egyebek |
|
|
|
◄ Vissza az ELTE MTI honlapjára |
|