Szeminárium (legújabb kor 1.) – MÜN 282/d.

A fotográfia felhasználása a magyar képzőművészetben

Radák Judit, PhD hallgató

Csütörtök 16.00-17.30

 

 

1.      Az eszményített valósághűség jelentősége a 19. században (Munkácsy Mihály, Barabás Miklós – Székely Bertalan)

 

2.      A technikai változások következtében a fotó szélesebb körű használata, és újbóli megjelenése a képzőművészetben (Moholy-Nagy László, Kassák Lajos, Trauner Sándor, Hegedűs Béla)

 

3.      Koncept fotó – művészetelméleti kérdésekkel foglalkozó fotográfiák (Erdély Miklós, Birkás Ákos)

 

4.      Koncept fotó – művészetelméleti kérdésekkel foglalkozó fotográfiák (Gémes Péter, Károlyi Zsigmond)

 

5.      A performance- és akcióművészet megörökítési lehetősége fotódokumentációval (Hajas Tibor- Vető János, Balatonboglár)

 

6.      Átfestett fotók (Lakner László, Baranyay András, Kelemen Károly)

 

7.      Fotórealizmus (Csernus Tibor, Méhes László, Fehér László)

 

8.      A fotórealizmushoz visszatérők (Birkás Ákos, Konkoly Gyula)

 

9.      Kósa János, Szűcs Attila

 

10. A digitális fotók megjelenése utáni festészet (Kupcsik Adrián, iski Kocsis Tibor, Király András, Györffy László)

 

11.  Egymásra vetülő képek (Köves Éva, Szacsvay Pál, Göbölyös Luca)

 

12.  Identitáskeresések (Nagy Kriszta, Komoróczky Tamás,  Bakos Gábor – Weber Imre)