KezdÅ‘lapAz Int�zetK�pz�si rendKurzusokBA kurzusokAktu�lis kurzusokKor�bbi kurzusokMA kurzusokPhD kurzusokTananyagokMunkat�rsak�szt�nd�jak�gyint�z�sK�ls� linkek | BA-kurzusok a 2009/2010-es tanév tavaszi szemeszterében
BBN-MÛV-211/f, Proszeminárium Proszeminárium Rényi András H 15:30–17:00, fsz., 11. terem
A kurzus célja, hogy a hallgatók megismerkedjenek a már a szemináriumi dolgozatok szintjén is megkerülhetetlen problematizálás, vagyis a tudományos kérdésfeltevés, hipotézisalkotás és argumentáció természetével és kritikai módszertanával. Többrõl lesz tehát szó, mint a tárgyleírás, a technika-ismeret, az ikonográfiai meghatározás, a stíluskritikai összehasonlítás ill. a bibliográfiakészítés, lábjegyzetelés, a dolgozatok formális felépítése stb. gyakorlati tudnivalóiról. Ezek ismerete és alkalmazása nélkül persze nem lehet tudományos dolgozatot írni, de pusztán ennyi nem elég: tudomány csak ott van, ahol valódi nyitott kérdések vannak és ezeket nem mindig könnyû megtalálni.
A félév során a gyakorlatokat egy, az újkori és modern mûvészetben komplex problémakör: az idézés és parafrázis témája köré szervezzük.
A hallgatók kettesével egy-egy olyan modern mûvel foglalkoznak, amely idéz vagy parafrazeál korábbi ismert mûveket: a kérdés az, hogy mit kezdjünk (mikor mit érdemes kezdeni) ezekkel a mûvészettörténeti referenciákkal?
A szeminárium teljesítésének feltétele:
▪ A mûtárgy egy 2000 n-nél nem hosszabb részletes leírása (méret, anyag, technika, ikonográfia (motivika), külsõ referenciák, formai/stilisztikai stb. leírás) + keletkezéstörténet, proveniencia
▪ Egy 1500 n-nél nem hosszabb részletes szakbibliográfia (csak a tudományosan releváns szakirodalmi tételek)
▪ Egy 3000 n-nél nem hosszabb kontextus-keresés és problémafeltevés, a lehetséges válaszok irányának jelzésével.
▪ A fentiek összegzéseképpen a dolgozatot az órai vita után – és azt hasznosítva – összesen min. 5000 n terjedelemben meg is kell írni.
A jegyet részben a kész dolgozatra, részben az órai teljesítményre kapják.
Kérem, hogy a mûtárgyak pontos leírását és a bibliográfiát egy héttel az óra elõtt küldjék el a renyi (dot) andras (at) t-online (dot) hu, illetve a renyi (dot) andras (at) gmail (dot) com címre; az órákon két ilyen rövid szöveg szabad ismertetésére, összevetésükre és megvitatásukra kerül sor.
Kérem a hallgatókat, hogy munkáikat ne egyeztessék elõre: adjunk lehetõséget a különféle megközelítések élõ ütköztetésére.
A tervezett féléves menetrend:
III. 1. | Manet: Olympia / Sulyok Annamária |
III. 8. | Van Gogh: Lázár feltámasztása / Kollár Csilla, Bednai Dóri |
III. 15. | Tanítási szünet |
III. 22. | Marcel Duchamp: L.H.O.O.Q. / Mile Szandra, Ladó-Burista Réka |
III. 29. | Giorgio de Chirico: Ariadné álma / Vukov Mária, Lucsánszky Ágnes |
IV. 5. | Tavaszi szünet |
IV. 12. | Picasso: Las Meninas-variációk / Örményi Eszter, Urai Dorottya |
IV. 19. | Vajda Lajos: Felmutató ikonos önarckép / Õze Eszter, Káldor Viola |
IV. 26. | Francis Bacon: Tanulmány Velázquez X. Ince portréjához / Végh Abigél, Bézi Nóra |
V. 3. | Jovánovics György: A nagy Gilles / Zetelaki Réka, Kelecsényi Kristóf |
V. 10. | Cindy Sherman: History Portraits / Gergály-Lukács Éva, Nagy Kristóf |
| A félév BA-kurzusai
Az oktató honlapja
|