Kötelező olvasmányok:
▪ Beke László és mások: Magyar művészet 1800-tól napjainkig, Budapest 2002.
▪ Belting, Hans: Kép és kultusz, Budapest 2000, 1–16, 485–519.
▪ Focillon, Henri: "A formák élete", in: Uő.: A formák élete – A Nyugat művészete, Budapest 1982, 9–96.
▪ Gombrich, E. H.: A művészet története, Budapest 1974. (képanyag, nevek, korszakok ismerete)
▪ Kuhn, Thomas: A tudományos forradalmak szerkezete, Budapest 2000, 100–178.
Az alábbi tanulmányok közül legalább három problémafelvetésének ismerete:
▪ A "Michelangelo"-paradigma a művészettörténetben: stílustörténet, ikonológia, hermeneutika (Enigma 33), Budapest 2002, 5–18.
▪ Arasse, Daniel: Festménytörténetek, Budapest 2007.
▪ Bätschmann, Oskar: Bevezetés a művészettörténeti hermeneutikába. Képek elemzése, Budapest 1998, 11–36.
▪ A történelem segédtudományai, szerk. Bertényi Iván, Budapest 1998, 40–50. (Basics Beatrix: "Történeti ikonográfia"), 111–141. (Érszegi Géza: "Paleográfia"), 142–159. (Kubinyi András: "Epigráfia"), 251–278. (Bertényi Iván: "Címertan"), 279–304. (Bertényi Iván: "Pecséttan")
▪ Belting, Hans: "Kép, médium, test. Az ikonológia új megközelítésben", in: Apertura 4:1 (2008 ősz)
▪ Eco, Umberto: Nyitott mű, Budapest 1998, 196–202. (Nyitott mű a vizuális művészetben), 202–211. (A mű mint ismeretelméleti metafora)
▪ Gombrich, E. H.: "A művészi haladás reneszánsz koncepciója és e gondolat utóélete", in: Uő.: Reneszánsz tanulmányok, Budapest 1985, 80–94.
▪ Hornyik Sándor: "A művészettörténet krízise és virágzása", in: BUKSZ 2002/1, 60–66.
▪ Marosi Ernő: Kép és hasonmás. Művészet és valóság a 14–15. századi Magyarországon (Művészettörténeti Füzetek 23), Budapest 1995, 7–30. (Bevezetés: Az ábrázoló művészet forrásértéke)
▪ Marosi Ernő: "Művészettörténet – Az emlékezés tudománya?", Előadás a Mindentudás Egyetemén, 2002. október
▪ Németh Lajos: Törvény és kétely. A művészettörténet-tudomány önvizsgálata, Budapest 1992, 67–85, 117–142, 158–165.